<$BlogRSDURL$>

inebemm

Please hover over the links, like this one for instance, to see the little yellow boxes; the medium is the message.

Friday, March 24, 2006

Förslag Till SL

Nyligen var det en undersökning ombord Saltsöbanan. Överhuvudtaget är jag nöjd med den, ändå gav jag bara två av sju som totalbetyg.

Detta på grund av nattrafiken, särskilt under vardagar.

Sista tåget går 0100, och nattbuss 497 0250. Det är mkt gles trafik, men jag kan förstå att resenärsunderlaget inte motiverar tätare trafik.

Det som jag däremot inte förstår, är varför de avgår vid så urbota dumma och olämpliga tidpunkter.

Det är er säkert bekant att krogar stänger vid jämna klockslag, oftast ett eller tre.
Med denna tidtabell innebär det att man är tvungen att bryta upp med sitt sällskap i förtid, även om man är någonstans vid slussen, vilket vi finner mäkta otrevligt.

Alla jag känner som bor längs Saltsjöbanan håller med, och även okända medresenärer man träffar på vägen.

Jag skulle vilja föreslå att tidtabellen ändras, så att sista tåget och nattbussen går tio eller kvart över, och att detta införs åtminstom på prov under sommaren.

Jag ser fram emot er svar,

Emmanuel
Comments:
Har de små asen svarat än? Om nån SL-typ läser det här vill jag tillägga en grej: Jag skulle vilja att gröna linje 19 går hela sommarnatten i alla fall 1 ggn/timma. Det blir helt enkelt bäst så.

Nu kan SL-personen sluta läsa tack!

Fan Emm, vi ockuperar ett T-tåg och kör runt med det. Plockar upp plankare och sätter fart på Stockholm i sommar. Om Pappa Conny inte svarar gör vi tonårsuppror!

Are you down with me?
 
Post a Comment